Dit doen wij vanuit onze 5 kernwaarden
Welbevinden
We werken dagelijks aan een veilig en inclusief schoolklimaat waar kinderen optimaal tot ontwikkeling komen. We hanteren duidelijke structuren en routines. Hier mag iedereen zichzelf zijn, mogen leerlingen fouten maken en tonen ze gepast sociaal gedrag. We waarderen elkaars talenten en zijn trots op de ontwikkeling die een ieder doormaakt.
Doorgaande lijnen
Een voorwaarde voor goed onderwijs is een evenwichtige balans tussen vakinhoud en didactiek. De school werkt met een kennisrijk curriculum; immers hoe meer kinderen weten, hoe meer ze kunnen leren. We gebruiken sterke methoden en passen het EDI- lesmodel toe. In ons onderwijsaanbod houden we rekening met de verschillen tussen kinderen.
Afstemmen
Op onze school bieden we krachtig onderwijs waarbij er aandacht is voor verschillen tussen kinderen. We werken hierbij handelingsgericht. Wij werken vanuit de overtuiging dat de ontwikkeling een gezamenlijke verantwoording is van ouders en school.
Samenwerken
Op onze school leren kinderen met elkaar en van elkaar. Samenwerking leidt tot mooie resultaten en leer- en werkplezier. Maar samen werken doen we ook onderling als team en samen met ouders en kind. De Win-Win gesprekken zijn hier een voorbeeld van.
Brede ontwikkeling
Op onze school vinden we onze visie op de brede ontwikkeling grotendeels terug in de uitgangspunten van Covey. We hebben naast de cognitieve ontwikkeling het hele kind in beeld. De creatieve, sociaal-emotionele, zintuiglijke en motorische ontwikkeling hebben een plek in onze onderwijsactiviteiten tijdens maar ook na schooltijd. Aandacht voor hoofd, hart en handen is terug te zien in ons onderwijsaanbod gericht op muziek, beweging, creativiteit, natuur en cultuur.